Heb jij ook wel eens problemen met het reserveren van een yogales via onze website?
Het korte antwoord hierop: gebruik de Mindbody app voor het reserveren en het probleem is meestal opgelost 🙂 En als je graag wil weten hoe het precies zit en wat we er aan doen, kan je hieronder verder lezen.
Er zijn verschillende redenen waarom het systeem om een betaling vraagt terwijl je een abonnement hebt.
1. Er is momenteel een probleem in de website.
Sinds de integratie van onze boekingssysteem (Mindbody) op onze Yogaya website blijkt er een probleem te zijn met het reserveren van een yogales in een volgende abonnementsmaand.
Wanneer je bij ons een abonnement hebt, dan vernieuwt je abonnement automatisch iedere maand op jouw startdatum.
Stel je abonnement is ingegaan op de 15e van de maand.
Als je dan bijvoorbeeld op 12 april een reservering wilt maken voor een yogales op 17 april, dan ziet het systeem dat er op de 12e nog geen beschikbare lessen zijn voor de 17e.
Je wordt dan bij het reserveren automatisch doorgestuurd naar de betaalpagina met het verzoek te betalen.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en het is ook niet hoe wij het boekingssysteem hebben ingesteld.
Wij werken samen met de ontwikkelaars hard aan een oplossing om deze bug te verhelpen. Hopelijk is dit binnenkort opgelost.
Tot dat we het hebben opgelost zijn er twee manieren hoe je zonder probleem kan reserveren.
a. Gebruik de MindBody app om je lessen te reserveren.
b. Gebruik de Mindbody website op je lessen te reserveren. Indien je de app niet wilt of kan gebruiken, ga dan naar de MindBody site. Je reserveert dan na inloggen een les door de optie te kiezen “reserveren zonder te betalen”.
Bij het ingaan van de nieuwe maand worden de “niet betaalde” lessen automatisch verrekend.
Let op dat je geen nieuw account aanmaakt! Je abonnement is aan je huidige account gekoppeld. Gebruik die gegevens om in te loggen op de app of op de website.
2. Je hebt een dubbel account.
Je abonnement is aan jouw account gekoppeld. Als je (per ongelijk) een nieuw account hebt geopend dan staat daar je abonnement niet op en vraagt de site (of de docent in Yogaya) om een betaling.
Wil je de app gebruiken gebruik dan je bestaande gegevens om in te loggen (dit geldt ook voor de Mindbody website).
Oplossing: gebruik je oorspronkelijk account
3. Je lessen van de huidige maand zijn op
Het kan zijn dat je een maand meer lessen wilt volgen. Zodra je 5 lessen op zijn kan je altijd reserveren zonder te betalen. Indien je abonnement hebt, kan je gebruik maken van een speciale prijs voor een losse les. Je betaald dan 10 euro per extra les. Deze extra les kan je niet online kopen, maar alleen voor of na een les pinnen bij Yogaya.
Oplossing:
a. Gebruik de MindBody app om je lessen te reserveren.
b. Gebruik de Mindbody website op je lessen te reserveren. Indien je de app niet wilt of kan gebruiken, ga dan naar de MindBody site. Je reserveert dan na inloggen een les door de optie te kiezen “reserveren zonder te betalen”.
En betaal de les met pin in Yogaya.