Praktische informatie

Elke dag les

Bij Yogaya kun je elke dag terecht voor yogales, of het nu een rustige, meditatieve of een krachtige, fysiek inspannende les is. De lessen duren 75 minuten. Het doel van de les is altijd om balans te brengen tussen lichaam en geest, en om de aandacht bij jezelf te brengen.

Aanmelden voor een les

  • Kijk van te voren op het rooster welke yogales je wilt volgen.
  • Om een online account aan te maken, klik je rechtsboven op de pagina op ‘inloggen’ aan vul je je gegevens in.
  • Reserveer je eerste les.
  • Tip: als je voor de eerste keer een les reserveert, kies voor de optie ‘register as unpaid’, dan lukt het altijd.
  • Je kunt alleen online reserveren.
  • Als je je reservering wilt annuleren dan kan dat tot 4 uur voor aanvang van de les door in je account op ‘Cancel’ te klikken.
  • Voor nog meer gemak download je de app waarmee je je direct kunt aanmelden voor lessen.

Betalen

Je kunt online betalen met Ideal of bij ons pinnen. Voor de abonnementen werken we met een automatische incasso.
We accepteren geen contante betalingen.

Wat draag je tijdens een les?

Draag comfortabele kleding, liefst van natuurlijke materialen. Sportschoenen zijn niet nodig: yoga beoefen je op je blote voeten. Matten, kussens en dekens zijn aanwezig, maar je kunt natuurlijk ook je eigen matje meenemen.

Eten en drinken

We adviseren om voor de yogales niet te eten: yoga met een volle maag voelt niet goed. Maar zorg ook dat je maag niet helemaal leeg is. Tijdens de les drinken we geen water. Na de les is er water en thee.

Blessures

Heb je een beperking of een blessure? Laat het vooraf even weten aan de docent. Die kan er dan rekening mee houden tijdens de les of je alternatieve houdingen aanbieden.

Luister naar je lijf

Jij bent verantwoordelijk voor je lichaam: mocht je tijdens de les pijn voelen, of weerstand, kom dan uit de houding en doe even niet mee. Voel je niet verplicht om alle houdingen te doen, wat de docent ook zegt; jij kent de grenzen van je lichaam het beste. Respecteer die grenzen.

Reserveren lukt niet

Heb jij ook wel eens problemen met het reserveren van een yogales via onze website?
Her korte antwoord hierop: gebruik de Mindbody app voor het reserveren en het probleem is meestal opgelost 🙂
Al je graag wil weten hoe het precies zit en wat we er aan doen, lees dan hieronder verder:
Er zijn drie redenen waarom het systeem om een betaling vraagt terwijl je een abonnement hebt.
1. Er is een probleem in de website.
Sinds de integratie van ons boekingssysteem (MindBody) met de Yogaya-website blijkt er een probleem te zijn met het reserveren van een yogales in een volgende abonnementsmaand.
Wanneer je bij ons een abonnement hebt, dan vernieuwt je abonnement automatisch iedere maand op jouw startdatum.
Stel je abonnement is ingegaan op de 15e van de maand. Als je dan bijvoorbeeld op 12 april een reservering wilt maken voor een yogales op 17 april, dan ziet het systeem dat er op de 12e nog geen beschikbare lessen zijn voor de 17e. Je wordt dan bij het reserveren automatisch doorgestuurd naar de betaalpagina met het verzoek te betalen.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en het is ook niet hoe wij het boekingssysteem hebben ingesteld. Wij werken samen met de ontwikkelaars hard aan een oplossing om deze bug te verhelpen. Hopelijk is dit binnenkort opgelost.
Totdat we het hebben opgelost zijn er twee manieren om zonder problemen te reserveren.
a. Gebruik de MindBody app om je lessen te reserveren.
b. Gebruik de MindBody website om je lessen te reserveren. Indien je de app niet wilt of kunt gebruiken, ga dan naar de MindBody website. Je reserveert dan na inloggen een les door de optie te kiezen “reserveren zonder te betalen”.
Bij het ingaan van de nieuwe maand worden de “niet-betaalde” lessen automatisch verrekend.
Let op dat je geen nieuw account aanmaakt! Je abonnement is aan je huidige account gekoppeld. Gebruik die gegevens om in te loggen op de app of op de website.
2. Je hebt een dubbel account.
Je abonnement is aan jouw account gekoppeld. Als je (per ongelijk) een nieuw account hebt geopend dan staat daar je abonnement niet op en vraagt de site (of de docent in Yogaya) om een betaling.
Wil je de app gebruiken gebruik dan je bestaande gegevens om in te loggen (dit geldt ook voor de Mindbody website).
Oplossing: gebruik je oorspronkelijk account
3. Je lessen van de huidige maand zijn op
Het kan zijn dat je een maand meer lessen wilt volgen. Zodra je 5 lessen op zijn, kun je altijd reserveren zonder te betalen. Indien je abonnement hebt, kun je gebruik maken van een speciale prijs voor een losse les. Je betaalt dan 10 euro per extra les. Deze extra les kun je niet online kopen, maar alleen voor of na een les pinnen bij Yogaya.
Oplossing:
a. Gebruik de MindBody app om je lessen te reserveren.
b. Gebruik de Mindbody website op je lessen te reserveren. Indien je de app niet wilt of kan gebruiken, ga dan naar de MindBody site. Je reserveert dan na inloggen een les door de optie te kiezen “reserveren zonder te betalen”. En je betaalt de les met pin bij Yogaya.